Inspiration


En början på en ny blogg. Denna gång ska jag fokusera på det jag älskar. Det jag älskar är Hollywood Glamouren, Hollywood Regency, 1930-talets elegans och Silver Screen Sirens. Jag blev inspirerad av Furry Fandom och deras kostymer. Själva idéen att klä sig som en silver screen siren kittlar alla mina sinnen på ett positivt sätt. Att designa sina egna kläder, själva idéen är underbar. Så långt har jag aldrig tänkt innan Furries syntes i TV och på Internet. Innan var det att leta på nätet efter bilder och spara dem på datorn. 

Furries har egna träffar där de träffar andra människor med samma intressen. De har sin egna Furry Con, Det finns företag som tillverkar Furry dräkter som kostar ett par tusen kronor. Det som skrämmer mig är att Media (det är också mina egna erfarenheter) missuppfattar subkulturer och hänvisar till sex för att sälja lösnummer. Om man tänker efter, varför skulle en människa som har lagt 1000-tals kronor på en kostym, sparat, tänkt på och vill visa vem man är, använda det i sexsammanhang. Det är nedvärderande och förnedrande. Ställer folk samma fråga som Haute couture Designer som Lars Wallin, Dior, Chanel, Lesage, Elie Saab om de använder sina kreationer i sexsammanhang? 

Jag får också frågor om jag sysslar med Burlesque för en viss Dita von Teese symboliserar hollywood glamouren och får 25.000 dollar för 10 minuters avklädning som bygger på poser än Burlesque. Då är mitt svar NEJ! Min åsikt är att Burlesque stärker inte kvinnor! 

När jag möter människor som får veta om mitt intresse då är det direkt kopplingar till Pre-code Hollywood med sexuell insinuation, misshandel, profanitet, olaglig narkotikamissbruk, promiskuitet, prostitution, otrohet, aborter, intensiv våld och homosexualitet. VARFÖR SKULLE JAG VARA INTRESSERAD AV DET? 

Pre-code Hollywood framkallade den starka kvinnan och tar upp kvinnliga karaktärer och kvinnliga frågor som försvann tack vare Hays code och skulle inte komma tillbaka på årtionden. Det missar de flesta människor när jag talar om mitt intresse. Här hänvisar jag till filmer som Female, Baby Face och Red Headed Woman. Det var de amerikanska romersk katolska som protesterade mot detta med sin Eva i lustgården teorier och kallade filmerna för omoraliska. När Eva inte var den första kvinnan. 

Det jag vill säga är att innan media och sextokiga människor svämmar över i mitt liv med sina lustar och dollar tecken i ögonen. Detta handlar inte om sex, utan om eget välbefinnande, allmänt välbehag, energigivande, känna harmoni, få ett rus, uppleva en estetisk upplevelse, se något vackert hos sig själv, upplevelse av skönhet, få ett romantisk skimmer, en glamour från Hollywood golden age. Jag är ute efter en egen identitetsbetonad välbefinnande och hamna i mitt sanna jag, utan hjälp från omvärlden. Detta tillhandahåller en viktig pusselbit av min person. Det jag aldrig har fått från någon i min omvärld. 

Vad är det för fel på det?


Kommentarer

Populära inlägg