Hollywood Regency inredningsstil,



Jag hittade dessa möbler på 1stdibs som jag bara sa: Åhhh dessa skulle jag vilja ha. Men så är dom sålda och jag har inte den ekonomin. Men jag kan drömma. Sedan kom jag på att jag kanske kan i framtiden när ekonomin blir bättre att ta kontakt med en möbel snickare som kanske kan bygga en sådan soffa och två fåtöljer. Sedan får jag gå till en tapetserare som klär möblerna i samma tyg som bilderna. Det liknar siden, sammet eller Velour.

I Sverige har vi typ Ikea och hur KUL är det 😒 - inte alls. IKEA är bra när man ska köpa. Men IKEA möbler går knappt att sälja i Sverige.

Jag bor på 24 kvm eller för mina amerikanska läsare 258,3338 Square Feet. Jag trivs i min lägenhet, jag trivs med mina grannar och det är noll tjafs i tvättstugan. Jag bor högst upp i huset så att inga av mina stalkers kan glo in i mitt fönster. Jag är lycklig här.


Om jag söker på små lägenheter i Amerika och Frankrike så kan man hitta helt underbara inrednings idéer som vi inte har i Sverige. Titta på denna underbara New York lägenheten som är mindre än min lya om jag minns rätt. Vart jag hittade bilden - Kommer inte ihåg....







Eller varför inte denna underbara lägenhet som är väldigt liten med jättevacker tycker jag. Den är liten men väldigt genomtänkt. 







Eller denna lägenhet som jag hittade på en hemsida för lägenhetsuthyrning i Frankrike. 








Eller denna som jag fann i en tidning


Bara för att man bor litet så behöver inte lägenheten ha billigt kök eller billiga möbler. Det jag tänker på är att titta på möbler som jag vill ha, men köpa den lilla storleken om det finns. Att man kan inreda små lägenheter på samma sätt som stora lägenheten, det ända man tänker på är att köpa mindre möbler och bygga på höjden. 







Från Tretow Deco i Sverige börjar det komma inredningar som är roliga och stilfulla. Den sista bilden är från en inredning i en lägenhet på 20 kvm eller 400 Square feet. 

Kommentarer

Populära inlägg