Inredning för små lägenheter!


Jag gillar inredning. Jag gick Sköna hems inredningskurs grund och fortsättning. Det har jag haft mycket nytta av när jag har flyttat till hyresrätt och köpt bostadsrätt. Jag vet hur jag ska göra och hur jag ska tänka. 

Just nu bor jag i en etta på 24 kvm (258.3338ft²). Det är två rum och ett trinettkök. Jag lagar inte hemskt mycket mat. Men jag skulle vilja göra om för just nu har jag ett sovrum som jag knappt använder på dagtid. Ett vardagsrum som jag inte kan underhålla gäster. Jag har en schäslong istället för soffa. Jag skulle vilja göra om.

Men först skulle jag behöva ett fast jobb. För att få det måste jag ha universitetsutbildning. Jag vill bli frisk. Men efter 27 års lidande på grund av saker andra har tvingats på mig och hjälpen är i princip noll så är det jag som får ta allt ansvar!

Jag tycker också att bara för att man bor i en liten lägenhet, så vill man ha fint runt omkring sig. Men det är svårt att få igenom. Alla möbler är stora, breda och klumpiga. Alla försök att hitta fina möbler som är små är omöjligt om man inte letar i USA eller Frankrike. Det finns inga inredningsmagasin att köpa som visar hur man kan inreda små lägenheter så de blir lyxiga och smarta samtidigt. Alla de ettor som syns på internet har öppen planlösning och är ett rum. Medan jag bor i en liten tvåa. 

I Sverige har vi Ikea och Mio. Hur kul är det? Inte mycket! De flesta möbler som säljs billig är 60-tal och teak, som inte är min smak. 

Kommentarer

Populära inlägg